پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود
سرخط خبرها

مشهد با نرخ باروری یک فرزند، کمترین شاخص باروری را در استان دارد

  • کد خبر: ۶۷۷۹۷
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مشهد با نرخ باروری یک فرزند، کمترین شاخص باروری را در استان دارد
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در میان شهرستانهای خراسان رضوی خواف و تایباد با نرخ باروری ۳.۲ و شهرستان مشهد با نرخ باروری یک فرزند به ترتیب بیشترین و کمترین شاخص باروری را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد احمدیان روز پنجشنبه همزمان با روز ملی جمعیت افزود: شاخص نرخ کلی باروری به معنی میانگین تعداد فرزندانی است که یک زن در طول زندگی‌ خود به دنیا می‌آورد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان ثبت احوال در سال ۱۳۹۵ میانگین نرخ کلی باروری در استان خراسان رضوی ۲.۱ فرزند بود.

 

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون شاخص نرخ باروری در کشور ۱.۷ فرزند است و استان خراسان رضوی از این نظر وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشور دارد.

وی افزود: در میان شهرستانهای خراسان رضوی خواف و تایباد با نرخ باروری ۳.۲ و شهرستان مشهد با نرخ باروری یک فرزند به ترتیب بیشترین و کمترین شاخص باروری را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

 

احمدیان ادامه داد: از سوی دیگر طی این مدت میزان موالید دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز کاهش داشته به طوریکه از ۱۰۰ هزار تولد سالانه به ۹۵ هزار تولد در سال رسیده است.

وی با بیان اینکه ازدواج و فرزندآوری در اولویت جوانان قرار ندارد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این راستا از سالهای گذشته دوره‌های آموزشی ازدواج سالم و مشاوره فرزندآوری را در حال اجرا دارد.

 

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هم اکنون مجوزی برای در اختیار گذاشتن وسایل پیشگیری از بارداری برای افراد مراجعه کننده به مراکز بهداشت نداریم و مادران متقاضی تحت مشاوره قرار می‌گیرند و فقط برای افرادی که از نظر پزشکی نباید باردار شوند این خدمات در قبال نسخه پزشکی ارائه می‌گردد.

 

۳۰ اردیبهشت مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب به پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت‌حیدیه و دانشکده های علوم پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شوند.

منبع:ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->